2011-10-17

Ukrajnában járok

Az elmúlt hetet Ukrajnában töltöttem. Nomeg, a következő kettőt is itt fogom. Gondoltam leírom a gondolataimat, azzal kapocslatban, amit eddig tapasztaltam.
Nos, érdekes hely. Persze lehet valami érdekes így is, úgy is. Hát kicsit olyan, mintha egy időgép elromlott volna errefelé. A modern világ beleteleportálódott a múltba. Plázák egymás hegyén-hátán. Lexus-ok és egyéb méregdrága autócsodák a 30 éves Volgák és Ladák között. Ha kijövök a plázákból, amikben egyébként minden ott van, ami otthon is és megyek párszáz métert, hirtelen ott van egy lepusztult világ. Nekem mindig a Stalker című számítógépes játék jut eszembe. Gazokkal benőtt betonszörnyetegek. Már-már félelmetesen rossz körülmények. Én azon gondolkodom, hogy milyen eltorzult világban nőnek itt fel az emberek.

Bankok egymás szájában. Láttam olyan épületet, aminek az aljában három bank volt egymás mellett. Sőt, olyat is láttam, hogy három különböző bank automatája volt egymás mellett. Láttam, hogy az egyiktől mentek át a másikhoz az emberek, ha az egyik nem volt jó, vagy nem adott pénzt.
Felfigyeltem, hogy a járdán hosszú-hosszú sorban állnak és várnak valamire. Aztán kiderült, hogy a néha 30 méteres libasorban buszra várnak. Itt kb. 10 személyes kisbuszok száguldoznak és nincs megálló. Egész egyszerüen az út szélén csak kiállnak és intenek a busznak. Szóval bárhol lehet megálló :-)
Ezt láttam Dnepropetrovsk-ban. Gondoltam helyi szokás, de nem. Most átrepültem Simferopol-ba és ugyanez a helyzet.

Ami még engem aggasztani szokott, hogy sokszor látok olyan alakokat, akik egyhelyben állnak és szemlátomást csak nézelődnek. Nekem az az érzésem, hogy prédára várnak.
Nomeg ez is érdekes volt. Ez fogadott a szállodai szobámban az asztalon:

Kedves vendégeink!

1. Ne nyisson ajtót, ha nem tudja ki az.
2. Ha a szobájában tartózkodik, tartsa az ajtót zárva.
3. Az értékes dolgokat tartsa a hotel széfjében.
4. Ha elhagyja a szobát, győződjön meg, hogy bezárta az ajtót.
5. Ne mutassa aszobája kulcsát senkinek nyilvános helyen, ne hagyja az étteremben az asztalon, vagy egyéb helyen, ahonnan könnyen ellophatják.
6. Ne hívja fel a figyelmet magára nagy mennyiségű kézpénzzel.
7. Ne hívjon idegeneket a szobájába.

Hát egyenlőre ezek Ukrajnai gondolataim.


No comments:

ingyenes MP3 - zene letöltés ingyen